eilanden: Penang en Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Els Pieter - WaarBenJij.nu eilanden: Penang en Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

eilanden: Penang en Langkawi

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

10 December 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Penang
De beste manier om het hele eiland in één dag te bekijken is op een scooter. Samen met Angie en Dim en 3 anderen hebben we deze dus gehuurd en de hele dag rond gereden. We hadden tijd genoeg om te stoppen bij een waterval en een duik te nemen in het koude water, te lunchen op het strand, te zwemmen in de warme zee, een gigantische tempel te bezoeken, de grootste dam van het land te bekijken, de berg midden op het eiland op te rijden en van het uitzicht te genieten, te bidden bij de nationale moskee en heerlijk te relaxen. Een heerlijke dag!

Langkawi
Omdat het eiland verkennen per scooter zo goed was bevallen, besloten we die methode vandaag op Langkawi nog maar eens te herhalen. In het begin was het wat lastig om onze weg te zoeken. Waarschijnlijk omdat de kaartenmakers hier het niet zo nauw nemen met de schaal van de wegen op de kaart. We hadden duidelijk een scooter met wat minder power omdat we bergop nauwelijks vooruit kwamen. Soms dachten we zelfs dat de scooter het ieder moment kon begeven omdat we in een slakkengangetje bergop tufte. Het uitzicht vanaf de berg was vanzelfsprekend weer fantastisch. Daarna weer een grote waterval bezocht en wederom een heerlijke frisse duik genomen. In de haven hebben we lekker geluncht. Bij 'Black Sand Beach' zijn we van de pier gesprongen waarvan we wat mooie kiekjes hebben kunnen maken. 's Avonds hebben op de lokale markt ons avondeten bij elkaar geschranst. Een lokale markt heeft ook z'n lokale prijzen en dus hadden we ieder (omgerekend) voor nog geen euro ons buikje goed gevuld.

De laatste twee dagen op Langkawi hebben we ons heerlijk vermaakt op een luxe resort. Af en toe een duik nemen in het mooie zwembad om vervolgens met een drankje op een strandbed te genieten van de zon en het uitzicht op de helderblauwe zee. Wel de hele dag gebruik maken van alle faciliteiten maar natuurlijk konden we het ons niet veroorloven om hier ook twee nachten te overnachten. Dus dat deden we dan maar 500 meter in een goedkoop hostel. En 's ochtends weer met een volle strandtas door de lobby van het resort om weer een dagje van al dat luxe te genieten. Geen mens die niet wist dat wij daar verder niet verbleven ;-)

Tussendoor nog een ochtend gespendeerd om wat eilanden in de omgeving te bezoeken. Met een bootje van een zoetwatermeer naar een wit strand en dan weer verder om roofvogels te spotten. Een beetje op z'n Japans. Aan land om wat foto's te maken en weer vlug in de boot om naar de volgende plek te varen. Dus veel gezien in een (te) korte tijd.

Ons Maleisië avontuur zit er alweer op. Vanaf Langkawi vliegen we weer terug naar Singapore om vervolgens onze reis voort te zetten naar het warme Australië.

• 16 December 2012 - 14:51

Danielle En Pim:

Op naar Australie! Jullie alvast hele fijne feestdagen en een geweldig oud op nieuw in Sydney! Geniet! Nog 5 dagen en wij gaan ook lekker genieten van de kerstvakantie! Xx

• 16 December 2012 - 20:55

Mieke:

Azië zit er dus al weer op voor jullie. Dat nemen ze jullie in elk geval niet meer af. Nu op naar Australië. Hier zitten jullie intussen al, toch? Hopelijk voel je je snel weer beter Els en kunnen jullie gaan genieten van het volgende avontuur. Fijne kerst alvast, lekker in het zonnetje!

Liefs Mieke