Eerste weken Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu Eerste weken Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

Eerste weken Australie

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

09 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Dat is weer even een tijd geleden....

Omdat we nog steeds op de garage moeten wachten (hier is het bouwvak geweest dus alles lag een beetje op z'n gat in de zon te bakken), hebben we de afgelopen tijd in en rondom Brisbane rondgehangen.

Kerst...
kerstavond hebben we met de familie van Pieter bij Tante Thea gegeten. Tussen de gangen door keken we even wat 'Santa' ons gebracht had. Hij wist heel goed wat we nodig hadden: een boodschappenvoorraadje ( met onder andere beschuit, hagelslag en speculaas!) Oh ja, en een multipak toiletrollen... altijd handig!

Nadat we de volgende ochtend onze roes hadden uitgeslapen, gingen we naar Kobie (nicht van Pieter) voor het kerstontbijt. Met heerlijke verse kersen, mango's en lychees. Kerst vieren in de zomertijd heeft zo z'n voordelen... de rest van de dag dan ook heerlijk van het zonnetje genoten.

2e kerstdag kennen ze hier niet. Dat heet hier Boxing Day. Kobie en Ronnie (neef van Pieter) hadden ons uitgenodigd voor een poolparty met bbq. Maar toen we 's ochtends de gordijnen open deden regende het...
Gelukkig klaarde het al vrij snel op en konden we onder het genot van een drankje heerlijk afkoelen in het zwembad.

Minirondreis Brisbane
Nou daar gaat ie dan, zonder dat de bus gerepareerd is gaan we toch op pad! Aangezien we toch moeten wachten tot de bouwvak voorbij is voordat we de camper kunnen laten repareren gaan we alvast (een heel heel klein stukje van) Australië verkennen.
Eerste stop: Lamington park. Na een kleine wandeling maken we gebruik van de openbare bbq en parkeren we de camper onopvallend in een resort. De eerste nacht in onze camper!

De volgende dag m,aken we een lange wandeling door het tropisch regenwoud, waar veel watervallen te zien waren. Erg mooi allemaal, maar een tegenvaller waren de vele bloedzuigers die overal in en langs het water zaten. Deze hadden zelfs zo'n honger dat ze door je sok heen beten. Maar gelukkig hadden we Aurogeaurd (mug-weg) van de “kerstman” gekregen welke blijkbaar ook goed tegen bloedzuigers werkt! (Thank you Ronnie!)

Aangezien de motor van de camper het zwaarder krijgt beslissen we dat we richting de zee gaan, daar is 't in ieder geval niet zo stijl en dus makkelijk voor de camper. Na een klein uurtje rijden komen de bekende witte stranden en het helder blauwe water al snel in zicht. lekker aan het strand bij Kingscliff geslapen. De volgende dag iets noordelijker gegaan naar Tweeds Head om daar vanavond het nieuwe jaar in te luiden.

Omdat deze plaats precies op de grens ligt tussen New South Wales en Queensland (waartussen een uur tijdsverschil is) vieren ze hier eerst nieuwjaar in NSW en een uurtje later in QLD. En omdat twee keer vuurwerk nog niet genoeg was hadden ze hier om 9 uur savonds ook vuurwerk voor de kinderen.
Dus wij hebben 3 keer vuurwerk gezien en twee keer nieuwjaar gevierd op een avond, gekker moet het niet worden. (Helaas was het vuurwerk verder niet om over naar huis te schrijven..)

HAPPY NEWYEAR ALLEMAAL!

Waar we in Nederland waarschijnlijk niet aan meegedaan zouden hebben, doen we hier wel.... een lekkere nieuwjaarsduik!!! Niet verkeerd met 30 graden.. haha! De golven waren erg hoog en er stond een héle sterke stroming. Maar dat mocht de pret niet drukken.

De rest van de week nog wat verschillende badplaatsen bezocht, een paar parken bezocht (op niet al te hoge bergen) en naar Hinze dam geweest. vervolgens moesten we toch echt terug naar Brisbane want de camper werd er steeds slechter op.

Vandaag nog als echte Nederlanders de stad verkent op de FIETS! helaas zijn de heuvels hier wat duidelijker aanwezig dan in ons kleine vlakke land dus het was zweten en zwoegen. Des te lekkerder was die duik bij de South Bank midden in de stad!

Als alles volgens plan verloopt kunnen we komend weekend aan onze geplande tocht richting het zuiden gaan. Ben benieuwd......

• 09 Januari 2013 - 14:17

Femke Nijssen:

Wauw Els, dat klinkt goed allemaal. Wel jammer dat jullie moeten wachten totdat je weer naar de garage kunt. Maar zo te horen hebben jullie genoeg leuke dingen gedaan en gezien! Ik wil jullie heel veel plezier wensen met jullie geplande tocht naar het zuiden! Geniet ervan en nu ga ik nog even je foto's bekijken :)

De beste wensen voor het nieuwe jaar!

• 09 Januari 2013 - 16:09

Danielle:

Hey Els en Pieter! Ook voor jullie de allerbeste wensen en dat jullie een mooi jaar tegemoet mogen gaan, maar dat zal wel lukken met deze mooie reis!
    Ik ben al nieuwsgierig naar de rest van jullie mooie avonturen! De kids zijn het jaar begonnen met nieuw meubilair zoals je gezien hebt en het v as lt in de smaak, punten dus ook voor jou, bedankt!
    Geniet ervan in het zuiden en tot sms, mails of fb ;)...
    Liefs Danielle

• 09 Januari 2013 - 16:39

Yvonne V:

hoi Els en Pieter,
    Het ziet er geweldig uit, en het klinkt ook erg leuk! Jammer van die camper, maar ach als dat alles is. Lijkt mee mooie start van 2013, ik hoop dat het een heel mooi jaar mag worden voor jullie. genieten maar!!!! groetjes, Yvonne

• 09 Januari 2013 - 18:39

Linda N:

Wow Els en Pieter, wat geweldig allemaal :-) (behalve dan het verhaal van de camper..) Ik wens jullie nog een heel fijn 2013 toe! Geniet er samen maar lekker van! Veel liefs Linda

• 09 Januari 2013 - 21:05

Mieke:

Hai Els & Pieter,

Jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Gaat helemaal goed komen met zo'n prachtige reis. Wat een lekker uitzicht als je zo 's ochtends wakker wordt. Lekker met een duikje in de zee... Daar kunnen wij nu alleen van dromen :).. En wat een mooie natuur daar, met zulke foto's kun je jullie fotoboek mooi vullen. In het echt is het natuurlijk nog vee mooier allemaal.
    Hopelijk wordt jullie camper snel gemaakt en kunnen jullie weer volop rond crossen!! Komt vast goed, gooi al je charmes in de strijd dan komt het helemaal goed.
    Haha kerst vieren met 30 graden, ook heel bijzonder.. Wij met veel regen en donker weer.. Komend weekend gaat het vriezen zeggen we. Dus terwijl jullie daar lekker een duik nemen in de zee, kunnen wij misschien wel schaatsen..

Heb je Pieter al verslagen by the way?? Of geen tijd meer gehad voor spelletjes??
    Heel veel plezier samen!!
    Geniet er lekker van, maar zo te zien komt dat helemaal goed!

Liefs Mieke

• 10 Januari 2013 - 00:47

Els:

Altijd leuk om te weten dat je verhalen ook gelezen worden. Haha.
    Pieter moest wel lachen. de eerste 5 reacties waren allemaal van mijn lieve collega's Trouwe volgers!!
    Bedankt voor alle reacties!!

Liefs Els

(En nee Mieke, ik heb Pieter nog niet verslagen maar we hebben het ook nog niet vaak gespeeld. Ik laat je weten als het zover is!!)

• 10 Januari 2013 - 08:49

Mireille En Job:

Hai Elsje en Pietertje!
    Wat een grote bomen, jullie lijken wel kabouters.
    En er groeit spagetti (wortels) aan de bomen!
    Wauw! Wat een heerlijke foto's. Zorg maar dat die bus snel gemaakt wordt dan worden de foto's alleen nog maar mooier in Australië!
    Dikke kus en een uitgebreide mail is onderweg!
    X Job en MIreille

• 10 Januari 2013 - 12:03

Rianne:

Jaloers... (-bloedzuiger gedeelte)

• 10 Januari 2013 - 21:39

Jozefien:

Hoi Els en Pieter

Allereerst een gezond en avontuurlijk 2013 maar dat is al gelukt zoals ik lees.
    Ik wens jullie nog veel reisplezier toe.
    groetjes Jozefien

• 11 Januari 2013 - 13:38

Tante Nettie:

Hoi Pieter en Els

Geen wonder dat jullie het reisverslag niet konden bijwerken, jullie hadden het veel te druk......smoesje!!
    Stilzitten is er niet bij zoals ik lees.
    Veel plezier en een goede reis verder en de groetjes aan de familie daar als jullie vertrekken.

Doeiii

• 17 Januari 2013 - 12:16

Chella:

Wat lekker allemaal! al die zon, zee en strand die ik lees!
    Heel wat beter dan al die sneeuw hier... ach... wij gaan binnenkort lekker schaatsen!

Veel plezier nog!

Groetjes chella

• 04 Februari 2013 - 14:07

Tante Lenie:

hoi Els en Pieter

geniet van jullie reis daar . groetjes

• 04 Februari 2013 - 14:16

Tante Lenie:

is wel hèèl erg zo`n uitzicht als je wakker word ,doet pijn aan je ogen!!!;)
    groetjes