Brisbane to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu Brisbane to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

Brisbane to Sydney

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Februari 2013 | Australië, Sydney

18-01-2013 Zo... were of! na enkele weken vertraging doordat we moesten wachten op de reparatie van onze bus kunnen wij eindelijk vertrekken. Met een nieuwe (tweede handse) motor, nieuwe waterpomp, koppelingsset, luchtfilter en achterremmen gaan we op pad.

We rijden in een stuk door naar Stanthorpe zodat we in de ochtend kunnen gaan wandelen in het Bald Rock National park. Hier beklimmen we de stijle grote steen zo groot als een berg en genieten van het uitzicht. Na deze flinke klim bezoeken we Tenterfield en rijden in de avond door naar Armidale. Vanuit hier beginnen we aan de "Waterfall way"en zoals de naam al verklapt veel watervallen van klein tot groot. De weg komt lang diverse National Parken (New England, Dorigo, Bellinger River) waar we dan ook even de tijd voor namen. Met name Cathedral Rock NP was zeer de moeite waard, met heel veel kangaroes en een spectaculaire wandeling.

Na de "Waterfall way" vervolgen we ons pad langs de kust en komen uit in New South Rock/Arakoon waar we wederom verrast worden door de vele kangaroes.

Vanuit hier vervolgen we onze route voor de eerste keer op een four wheel drive track van Cresent Head naar Port Macquarie. En jawel hoor, we zijn met onze bus op het strand geweest!!! echter halve kilometer komen we er achter dat het wel zeer los zand strand is en zelfs de locals hebben er moeite mee. Conclusie is dat de schep er aan te pas dient te komen nadat we de eerste keer stoppen op het strand en de bus bijna tot aan de bumper in het zand zakt. Gezien de track nog 15 km was en het vloed begon te worden besloten we maar om niet over het strand te rijden, maar over de 4wd track. De track was inderdaad 4wd!!! (hoewel wij er op een springbult zelf er 2wd van maakte) Na dus die 15 km over de hobbels en bobbels te hebben gereden komen we aan in Port Macquarie, waar we de hele bus weer diende te ordenen omdat alles door de bus geschut was.

Na een maaltijd met uitzicht op zee parkeren we de bus op de parkeerplaats van shelly beach, of te wel 1 meter van het strand. Er stonden meerdere backpackers geparkeerd waar we gezellig mee hebben zitten kletsen onder het genot van een wijntje. Nadat we wakker worden met uitzicht op strand en zee gaan we het Koala Hospital bezoeken in Port Macquarie. Hier hebben we de australische knuffelbeertjes kunnen bewonderen. Echt leuk om te zien hoe soepel ze naar de top van de boom klimmen en in welke rare posities die koala's kunnen slapen.

In de middag rijden we naar Wingham waar we tijdens een korte wandeling een aantal hele grote boomstammen kunnen wonderen (zie foto). Daarnaast zaten er in hetzelfde bos honderderden "flying foxes" (effe afbeelding google), die er grappiger uitzien dan dat ze ruiken. Op het einde van de dag rijden we nog door naar Booti Booti NP en parkeren langs Wallis lake.

Na een ochtendwandeling op het strand van Booti Booti cruisen we langzaam door Myall Lakes NP richting het zuiden. Onderweg even gestopt bij Seal Rocks waar we bij de vuurtoren boven op de cliff van het uitzicht hebben genoten. Laat in de middag arriveren we in port Stephens waar we nog even een verfrissende duik nemen. Net voordat het donder wordt spotten we boven in de boom onze eerste wilde Koala! Weer een van de wilde dieren die we af kunnen vinken!

Omdat we weinig tijd hadden (we wilde immers voor Australian day in Sydney zijn.) reden we meteen door naar Newcastle. In Newcastle zijn we als toerist geweest naar het Museum, Art Galery, Cathedrall en een zogenaamde retro shopping street. Wat je natuurlijk niet kunt overslaan in Newcastle is een duik nemen in een van de ocean baths. Lekker zwemmen in een zwembad met zeewater. Na deze cooling down hebben we een wandeling gemaakt langs de kust waar nog meer rock pools gemaakt waren. 's Avonds zijn we nog een stuk richting en Sydney gereden en hebben we overnacht op een truckstop tussen de vrachtwagens.

26-01-2013 Happy Australia day!
De dag waarvoor we zo snel naar Sydney zijn gereist. In de ochtende de bus op de camping geparkeerd en snel de stad in gegaan waar van alles te doen was. Overal bandjes en entertaiment op straat, maar vooral ook veel mensen. Ze zeggen hier zelf dat iedereen met de australische vlag rond loopt, maar volgens ons kan men niet tippen aan onze Nederlandse oranje gekte op 30 april. Wat ze hier in Darling Harbour, Sydney wel kunnen is een dag afsluiten met vuurwerk, daar word duidelijk niet op bezuinigd. Een goed half uur non stop profecioneel vuurwerk wat de hele hemel verlichte. Een mooie afsluiting van een drukke en indrukwekkende week!

• 04 Februari 2013 - 13:27

Els En Pieter:

Het heeft even geduurd... maar zoals ze zeggen "goed werk heeft tijd nodig"...
    Meer foto's volgen snel als internet weer stabiel is.
    Gr Pieter en Els

• 04 Februari 2013 - 16:26

Jeanne:

Een hele trip! Volgens mij tijd voor een cooling down, misschien een baantje waarbij je de handen uit de mouwen moet steken, maar je voeten even rust krijgen.
    En tja Els, kan het niet laten, maar ben benieuwd wat voor geschut jullie in de bus hebben geïnstalleerd.
    Zal wel grof zijn!

Dikke knuffel, dito kus!

(schoon)mama.

• 04 Februari 2013 - 18:13

Francien :

Hi Els en Pieter

Leuk om jullie reisverslag te lezen. Blijf ons op de hoogte houden want er is genoeg warmte in jullie berichten om ons hier door de winter te brengen... :)

Groetjes, Tante Francien

• 04 Februari 2013 - 19:01

Danielle:

Weer een geweldig avontuur! Wat fijn dat jullie zo genieten!
    Gaaf om telkens de foto's te zien... Wat heb je het toch goed ;-)
    Wij starten morgen met de Cito... En dan... Op naar carnaval en de vakantie!

*De oranje-gekte zal volgend jaar niet meer op 30 april zijn...

Blijf genieten saampjes!
    Lieve groetjes, Danielle

• 04 Februari 2013 - 23:55

Els:

ha mam, weet niet of je het gezien had maar dit verslag is door Pieter geschreven.. so it wasn't me. By the way: moet vandaag proefdraaien in een sandwichbar. Misschien dat het nog wat wordt..

• 05 Februari 2013 - 17:12

Cristel:

Hey Els en Pieter

Het ziet er allemaal super uit en klinkt echt cool.
    Hier maken we ons op voor carnaval ..en ja Cristel is er weer bij na vorig jaar voor t eerst na 15 jaar weer carnaval gevierd te hebben.Maar ja Mireille en ik moeten het zonder je doen Els :( .Komt goed.Veel plezier nog .

Kuss Cristel

• 05 Februari 2013 - 22:03

Mieke:

Weer leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen en meemaken.
    Klinkt weer goed! De natuur is daar echt prachtig zo te zien aan al die mooie foto's.
    Geniet van jullie reis en van elkaar!!
    Succes met solliciteren..

Liefs Mieke

• 07 Februari 2013 - 18:15

Oma Door:

`hallo els en pieter

ik heb mooie foto's van jullie gezien.
    Het is mooi weer daar. Hier is het koud, het heeft vandaag gesneeuwd. Het was erg glad vanmorgen.
    Nu ben ik bij Corrie.
    stuur maar een keer een mooie kaart van Australie, dan zet ik die op de kast.
    veel liefs van oma Door

• 09 Februari 2013 - 02:49

Els:

Oh.. Oma,
    wat een verrassing om van jou een berichtje te krijgen.
    Je maakt m'n dag weer goed!!
    (de auto is namelijk vanmorgen naar de garage gesleept! bah...)

Dikke kus en ik stuur je zeker een kaartje!!

• 25 Februari 2013 - 19:17

Tante Nettie:

Hallo luitjes
    Ik was benieuwd naar een vervolg verhaal over jullie reis, maar zie dat er blijkbaar geen tijd voor is geweest...!althans. Ik zie geen nieuwe avonturen beschreven . Hebben jullie het zo druk??
    Jammer maar ik kijk wel weer een andere keer. Heel veel groetjes.

• 01 Maart 2013 - 10:19

Anne:

Hoi Pieter en Els,

Ik dacht zal eens kijken hoe het met Pieter en Els gaat. Nou, volgens mij harstikke goed. Leuk om te lezen. En wat een mooie foto's.

Nog heeeeeeeeeeel veel plezier. Geniet ze!

Groetjes Anne

• 08 Maart 2013 - 21:36

Lieve Daelemans:

Hoi Pieter en els,

ik dacht ook, ik kijk eens naar de site, of er niets nieuws op staat :D Was wel benieuwd naar waar jullie nu zitten. Nog steeds Australië dus. God, wat een coole foto`s ook al weer hè!! Lijkt me echt fantastisch om dat allemaal te zien! Heb je die kangoeroes ook al kunnen knuffelen? Of zijn dat geen knuffeldieren? Ze zien er alleszins cool en zacht uit :D.
    Met mij gaat alles goed hoor, heb alleen last van hoge bloeddruk, en dat wordt nu heel erg in de gaten gehouden. Ik ben maandag (nu is het vrijdag) 39 weken, en het begint dus eeerg te korten ;-). Moet nu om de dag naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van de baby, bloeddrukcontrole, urinecontrole en gesprek met de gynaecoloog. Die bepaalt per afspraak of de baby mag blijven zitten, aan de hand van de resultaten.
    Zo.. nu ben je ook weer op de hoogte ;-) Ik laat je wel wat weten als de baby geboren is!!!

Hey, geniet er nog van, geniet van het landschap, heeeeeel veel foto`s nemen!!!

groetjes

Lieve