Werken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu Werken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

Werken in Sydney

Door: Els en Pieter

Blijf op de hoogte en volg Els

12 Maart 2013 | Australië, Sydney

Druk druk druk, hier gaat het leven ook gewoon door dus moet er geld op de plank komen. Na een wat moeilijkere start naar het zoeken van een baan hebben we toch allebei (al een tijdje) een baan kunnen vinden. We werken allebei 7 dagen in de week en dit is goed vol te houden, omdat we elke keer andere uren/shifts werken. Zodat we in de ochtend of in de de avond nog iets kunnen doen.
Het geld is ook hard nodig want we hebben aardig wat kosten aan ons “rijdende huisje” gehad. We hebben dan ook voor het eerst ervaren hoe het is als je auto midden op een druk kruispunt stil komt te staan, je geen kant meer op kunt en dus moet wachten tot er een sleepwagen komt die zo vriendelijk wil zijn om je naar een garage te slepen. Gelukkig was de kapotte dynamo in een halve dag vervangen, maar de portemonnee weer een stuk lichter. Echter hebben wij de pech dat we vijf dagen later weer stil stonden langs de weg, weer terug naar de garage... Blijkbaar de accu ook nog kapot. Dachten we dat we de reparaties even achter de rug hadden, maar nee in dezelfde week hadden we ook nog eens een lekke band. En of dat nog niet genoeg was, vonden we 's avonds bij “thuiskomst” onze bus met een “gloednieuwe” lekke band (die middag gekocht). Gelukkig hebben ze deze gratis vervangen dus kunnen we nu eindelijk ook eens wat sparen.

Dat we zoveel werken en pech hebben met ons “rijdende huisje” wil niet zeggen dat we verder niks meemaken.... (Het mag soms wel iets positiever haha)

Vorige week zijn we samen met Holly (een meisje waar we hier in sydney regelmatig mee omgaan) naar Sydney Mardi Gras geweest. Erg leuk om een keer mee te maken maar ik denk niet dat het kan tippen aan de gay-parade in Amsterdam. Het was overvol in de stad en iedereen (behalve wij weer natuurlijk) was zo slim een een krat of krukje mee te nemen om de parade beter te kunnen zien . En wij alleen maar tegen de billen en ruggen van anderen aankijken. Uiteindelijk hebben we toch een plekje kunnen vinden en hebben een groot deel van de parade kunnen zien.

Afgelopen vrijdag hadden we allebei een dag vrij na 18 dagen achter elkaar te hebben gewerkt en zijn we even naar de dutch shop geweest. Even “thuis” met die vertrouwde hollandse producten. We hebben onder andere peperkoek, appelmoes, speculaas en appelstroop ingeslagen en konden het niet laten om ook even een frikandel speciaal te eten. Heerlijk!!!

Gisteren moest Pieter werken en ben ik (Els) samen met Holly naar ….. national park geweest, samen aan de slag met onze hobby, namelijk fotografie. In de weer met alle instellingen van de Canon camera en heel veel foto's maken. Gelukkig zijn ze niet allemaal gelukt, anders hadden we veel te veel foto's haha.

Flashback

Nadat we in Sydney aangekomen waren hebben we anderhalve week op de camping gestaan, echter gezien de kosten hiervoor zo hoog waren hebben we een alternatief gezocht. Gelukkig hebben we een vaste parkeerplaats gevonden achter een fait restaurant. Al redelijk snel hebben we kennis gemaakt met de zogenaamde “buren” Holly en Jane. Onze buren zijn zo vriendelijk dat ze ons zelfs een lift hebben gegeven naar ons werk toen onze bus kapot was op hun eigen vrije zondag. Verder worden we door ze verwent, we mogen douchen, stroom gebruiken, tv kijken en zelf een cake bakken :) Naast onze buren hebben we ook Jurgen ontmoet, een (van origine Duitse) man op leeftijd waar Pieter altijd binnen kan lopen om samen een Duitse Pilsje te drinken.

Al met al vermaken we ons goed in Sydney, maar we hopen dat we onze portemonnee weer snel vol hebben voor het vervolg van onze road-trip naar het zuiden. Gezien onze portemonnee nog niet zo vol zit, zullen we nog wel een paar weken in Sydney blijven hangen.

Iedereen de groetjes

Els en Pieter

• 13 Maart 2013 - 08:38

Jolanda:

Leuk om weer wat te lezen! Hopelijk blijft jullie bus nu verder heel.
    Waarmee proberen jullie eigenlijk jullie portemonnee te vullen?
    Kangoeroes knippen?
    Veel plezier nog verder!
    Groetjes Will en Jolanda
    En omdat he er zo van houdt: nog een zeverzoen van Niels

• 13 Maart 2013 - 12:46

Marianne Krone:

Wat is het toch leuk om jullie verslag te lezen....ik wilde dat ik nog jong was, dat ging ik dat ook doen hoor! Hoop dat de knip vlug vol komt te zitten zodat jullie weer verder kunnen en ik weer kan genieten van jullie ervaringen

• 13 Maart 2013 - 17:27

Daniëlle V Stiphout:

Wat een avonturen weer zeg! wat voor werk heb je precies gevonden? Hoe bevalt de e-reader? Lieve gr's Danielle

• 13 Maart 2013 - 20:53

Mireille:

Hai hai,
    Ja...da wis ik toch allemaal al!!! Hahahahaha!
    Tot mails!
    Dikke x Mireille

• 15 Maart 2013 - 01:36

Jozefien:

Hoi Els & Pieter,

Leuk om weer wat van jullie te zien en horen.
    Ik herkende Bondi Beach, volgens mij moet je er wel opletten met de stroming als je er gaat zwemmen.
    Kun je je busje niet ruilen met die Pink Cadillac??
    Oh nu ik de foto beter bekijk zie ik dat het een driedubbele Hummer is. Ik heb zo`n vermoeden Els dat je niet boven het stuur uitkomt.
    Heel veel succes met het spekken van de kas zodat jullie er samen weer leker van kunnen gaan genieten in dat mooie land.

Groetjes Ben & Jozefien

• 16 Maart 2013 - 17:21

Esther:

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat!!! veel succes met geld verdienen, en natuurlijk ook plezier!
    en daarna weer lekker verder reizen!
    heel veel groetjes van ons allemaal!!

• 16 Maart 2013 - 21:23

Kristel:

Hopelijk gaan jullie gauw wat meer verdienen. Maar sydney gaaf! X kristel

• 18 Maart 2013 - 16:37

Chella:

Leuk weer een verhaal!!! ach... na zoveel pech kan het alleen maar beter gaan! Have fun dudes!

• 22 Maart 2013 - 21:41

Claudia:

Hey!

Wat een pech hebben jullie met jullie busje, hopelijk houdt hij het nu eventjes vol!
    Peet en ik zijn net terug uit Indonesie, viel me eigenlijk pas in het vliegtuig op hoe dicht we eigenlijk bij jullie waren :-)

Heb net ook jullie foto's bekeken, ziet er allemaal super mooi uit! Vooral die artistieke foto's ;-)

Succes met het spekken van jullie portemonnee!

Dikke kus,
    Claudia (en Peet natuurlijk)

• 23 Maart 2013 - 20:16

Tante Nettie:

hoi Pieter en Els

leuk om jullie verhaal weer te lezen, hopenlijk gaat jullie stalen ros vanaf nu zonder strubbelingen verder met jullie.
    leuke foto's.
    veel succes met het vullen van de beurs zodat de reis vervolgd kan worden

• 23 Maart 2013 - 20:18

Tante Nettie:

ik ben bij opa en laat hem zo jullie foto's zien.

groetjes

tante Nettie

• 26 Maart 2013 - 12:11

Els:

He lieve mensen, wat leuk om al jullie berichtjes te lezen..... Altijd leuk om te weten dat your loved ones je nog niet zijn vergeten. hahaha