The things we did.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu The things we did.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

The things we did....

Blijf op de hoogte en volg Els

03 Juni 2013 | Australië, Melbourne

Wat hebben we de afgelopen twee weken gedaan/gezien:

• De “little” en de “big” blowholes in Kiama.
• De coastal walk in Kiama. Een mooie wandeling langs de kust. Op de heenweg boven op de cliff, op de terugweg beneden over de rotsplaten. Waar we af en toe moeite moesten doen om droog te blijven.
• Een strandwandeling over het spierwitte Hyams Beach.
• De eerste keer dat we op het strand kangoeroes spotten is bij Pebbly Beach.
• Tijdens een regenachtige dag een bezoekje aan Birdland Animal Park in Batemans Bay waar we een babywombat hebben mogen knuffelen.
• Zonnende zeehonden op de pier bij Narooma. Een mooi gezicht maar wat kunnen ze stinken!
• Even poseren in “de kaart van Australie” (zie foto).
• Zonsopkomst bewonderen boven de zee bij Bermagui.
• “Three miles up and three miles down” oftewel klimmen, zweten en glijden op de steile mount Imlay. De klim is zo hoog dat we in de wolken belanden. Helaas, geen uitzicht vandaag.
• Lange en korte bijzondere wandelingen in Ben Boyd National Park!
• Onze eerste platypus gezien in Bombala.
• We verruilen de goed onderhouden wegen in NSW voor de hobbelige landweggetjes in Victoria.
• Spontane fotografielessen van een ervaren fotograaf op het strand bij Lakes Entrance.
• Bijzondere en verschillende landschappen, uitzichtppunten en dieren bewonderd in Wilson’s Promotory National Park. Waar we onder andere veel wombats, wederom veel kangoeroes maar ook onze eerste emoes hebben gespot. Again: “Three miles up and three miles down”. Deze keer wel met geweldig uitzicht!
• Wat de locals de “mini great ocean road” noemen gevolgd, die wel zeer “mini” was!
• Héél veel pelicanen gezien bij San Remo op het strand.
• 1507 pinguins (Hoe ze deze tellen is maar de vraag...) het strand op zien strompelen, aanspoelen en waggelen op Philip Island. Een erg mooie ervaring!!
• Onze eigen chocoladeletter(tje) gemaakt in de chocolate factory.
• Op Philip Island verschillende wandelingen gemaakt tussen de regenbuien door. Waar een dikke slang lekker lag te zonnen op één van de wandelpaden.
• Naar Melbourne gescheurd! Waar we een halve dag de toerist hebben uitgehangen.
• De boot op naar “Tassie”!!

• 07 Juni 2013 - 12:51

Loes:

Het verbaasd me dat Mireille nog niet heeft gereageerd, die is er vaak als de kippen bij!! ;)
    Pieter dat petje is en blijft leuk!
    Nu nog iets over Els.... Coole en mooie pics sis!!
    Het is wel duidelijk dat ik niets weet om te zeggen, ging me vooral om de Mireille opmerking hihi

Groetjes vanuit het eindelijke zonnige en warme Nederland! xx

• 07 Juni 2013 - 13:02

Mireille:

En daar is ze dan!!!! JA die Mireille ligt natuurlijk met der billen bloot in een badje van 1 bij 1 m te spartelen!!!! Ginne tijd vor den computer....!!!!

Ik wil ook een WOMBATJE!!!!( een grote eekhoorn volgens Job) En een zeehondje! (dat is een meisjes ZEEHOORN volgens Job)En ik wil het uitzicht dat jullie hebben maar dan niet zo ver weg! Want dan kon ik even op de koffie komen.... Vind het nu wel voort welletjes! Die veelte mooie verre reis van jullie!
    Geniet ze!!!!!! En (lekker puh) tot snel!x

• 08 Juni 2013 - 07:25