To final destination Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu To final destination Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

To final destination Perth

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Els

03 Oktober 2013 | Australië, Perth


Na een aantal geweldige weken zwemmen en snorkelen aan de west kust zit het even wat tegen…

Een zogenaamde “zwarte dag” uit mijn reis in Australië... het regent...... Na bijna drie maanden geen regen gehad te hebben moet ik er dan toch aan geloven. En wat er dan ook nog bij komt... auto pech... Zul je net zien...500 kilometer voor dat ik mijn bus wil verkopen breekt de ventilator van de motor af. Gelukkig is de schade beperkt en kan ik, na zelf wat gefabriceerd te hebben rijdend in het volgende plaatsje “Geraldton” komen.

In Geraldton heb ik bijna een week rondgehangen om van alles en nog wat te regelen. Zoals proberen om de bus te repareren en verkoop klaar te krijgen, dat viel niet mee. De mentaliteit van sommige bedrijven in Australië komt geheel overeen met die in Spanje; “lukt het vandaag niet dan misschien morgen wel”. Echter vragen ze dan wel $120,- per uur voor die service.

Maar in de tijd dat ik moet wachten vermaak ik me prima, ik bezoek het museum, HMAS Sydney 2 monument, het strand en de Mac (diverse keren, haha). Omdat de bus naar de garage moest blijven voor een nachtje, had ik naar een plek gezocht in Geraldton waar ik kon slapen die nacht. En wie zoekt zal vinden: Ik kom uit in een miljoenen huis gelegen aan het strand. Wat het nog beter maakte was dat er die avond een BBQ was bij hun zwembad. Een echte “pool party” om het maar even beknopt te zeggen.

Nadat de bus verkoop klaar was, besluit ik om verder te rijden naar Perth. Onderweg heeft de bus kuren en ik besluit om maar rechtstreeks naar Perth te rijden. Ik arriveer in Perth om 12 uur en om 13 uur heb ik de bus verkocht! Het zal wel de verkoop praat zijn geweest :-).

Onderweg naar Perth had ik alvast naar een plek gezocht om te verblijven voor als ik de bus verkocht zou hebben. Ik kom uit bij Itzy, Dean en Liam, vrienden van vrienden die ik ontmoet heb tijdens het reizen. Het ontvangst was geweldig! “Zet je backpack daar maar neer, dan gaan we naar een BBQ waar we de grand final van AFL rugby cup kijken bij wat vrienden”. Helaas verloor Fremantle (Perth) de finale... dat was jammer. Maar goed dat mocht de pret niet drukken.

De ochtend lekker relaxen op de bank, ’s middags komen er wat vrienden van Dean en Liam en de ping pong tafel (die tevens als eet tafel dient) is druk bezet. Alleen niet om ping pong te spelen, maar bier pong, wijn pong en baco pong! Later op de avond gaan we richting de stad om te “clubben” in Perth! We komen uit bij een 80’s en 90’s party, helemaal los op die oude knalplaten!!

Gezien het afgelopen maandag; “Queens Birthday” was en iedereen vrij was op deze nationale feestdag gingen we gezellig Bowlen. Je mag een keer raden wie er gewonnen had... haha..
Al met al: Een geweldig weekend in Perth! Wat zijn sommige mensen toch gastvrij in dit land!!

Ticket....
Het einde van het avontuur in Australië is in zicht, afgelopen maandag heb ik een ticket geboekt om aanstaande zaterdag Australië te gaan verlaten. De reis gaat van Perth naar Dubai, waar ik twee dagen de stad ga verkennen. Na Dubai ga ik even op bezoek bij Ruud Huybers. Voor degene die niet weten waar Ruud is: “Entebbe Oeganda”. Oftewel, ik plak er nog even een kort avontuur achteraan voordat ik naar Nederland vlieg.

Nog even genieten van het mooie weer, voordat ik naar de winter in Nederland kom...
Zo, zijn jullie weer een beetje op de hoogte!

Cheers uit Perth!

  • 04 Oktober 2013 - 08:55

    Mireille:

    Kei leuk dat je nog even langs Ruud gaat!
    Doe hem de groeten en vraag of hij recentelijk zijn blouse nog op de BBQ heeft geroosterd?!!!!
    (Snapt ie wel!)
    Tot snel!
    En geniet ze nog even!

    P.s. WAAR KOMT DIE SIX PACK VANDAAN!!!!!! ZIET ER GOED UIT!!!!!

  • 04 Oktober 2013 - 10:07

    Marianne Krone:

    Mooi verhaal, leuk geschreven. Geniet van je laatste reisdagen!

  • 04 Oktober 2013 - 14:10

    Els:

    Wie is die lekkere vent met dat gespierde lijf in de zee?? Oh ja, Die is van mij.... :-)

  • 05 Oktober 2013 - 08:44

    AnneMarie:

    Van de krokodillen naar de tijgers,
    Veel plezier in Oeganda en doe Ruud de groeten.

  • 05 Oktober 2013 - 12:42

    Jozefien:

    Mazzelkont dat je die bus zo snel verkocht hebt, of was ie voor de helft van de prijs(`nèe dè kan ik me bij jou indenken)
    Het zal wel een ware cultuurshock zijn van Dubai naar Oeganda. Geniet er nog maar van.
    Nog een goede reis (via, via) terug naar Holland.

    groetjes Jozefien

  • 05 Oktober 2013 - 12:49

    Jozefien:

    (Wat 1 woordje een verschil kan maken)

    Zojuist geplaatst | Door: Jozefien

    Mazzelkont dat je die bus zo snel verkocht hebt, of was ie voor de helft van de prijs(`nèe dè kan ik me bij jou NIET indenken)
    Het zal wel een ware cultuurshock zijn van Dubai naar Oeganda. Geniet er nog maar van.
    Nog een goede reis (via, via) terug naar Holland.

    groetjes Jozefien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

On world tour!!!

Australie

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2013

Amazing Dubai!!!

03 Oktober 2013

To final destination Perth

23 September 2013

From “FC” to the Sea!

06 September 2013

Darwin to Fitzroy Crossing

09 Augustus 2013

Op naar het zonnige Noorden!!!
Els

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 21567

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 31 December 2012

On world tour!!!

Landen bezocht: