wist je dat... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Els Pieter - WaarBenJij.nu wist je dat... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Els Pieter - WaarBenJij.nu

wist je dat...

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

23 November 2012 | Singapore, Singapore

Wist je dat in Singapore....

- Een complex mollenstelsel niets is vergeleken met de winkelcentra? Elk winkelcentrum is zo'n 5 verdiepingen hoog maar ook 5 verdiepingen laag! Al die verdiepingen onder de grond zijn door de hele straat (of zelfs wijk) met elkaar verbonden. Af en toe moet je boven de grond komen om je even opnieuw te oriënteren voordat je weer 'onder' gaat! Een Walhalla voor de shopaholic.

- Dat ze sinterklaas hier niet kennen en dus het al volop kerst is hier?

- De mensen hier graag met hun auto's pronken? Iedereen (maar dan ook echt iedereen!) parkeert zijn glimmende bak achteruit in zodat ze met de neus richting de straatkant staan! Iedereen wil zijn mooie (maar vooral dure-kijk-eens-hoeveel-geld-ik-heb) Ferrari, Lamborghini, Bugatti of Porsche showen! De Armani winkel, gelegen middenin een joekel van en winkelcentrum, presteert het zelfs om een dikke Maserati in de etalage te zetten. (Ja mensen, Els heeft iets van auto's geleerd!)

- De mensen hier allemaal een innige relatie hebben met hun elektronische gadget? 7 op de 5 mensen (nee, niet 5 op de 7) zijn niet in staat om hun smartphone of wat dan ook,maar enigzins uit het zicht te verliezen. Iedereen heeft hier oordoppen in en belt, kijkt een film, luistert muziek, studeert of speelt tijdens alle dagelijkse bezigheden. Als je bij starbucks (die hier overigens meer zitten dan McDonalds) gewoon van je heerlijke cappuccino gaat zitten genieten, kijkt iedereen je boven zijn laptop aan alsof je niets beters te doen hebt. Dan valt het in Nederland nog wel mee met onze asociale mensen....

- Er roltrappen zijn die je meteen minimaal 4 verdiepingen verder brengt? Ze lijken eindeloos. Maar wanneer je naar beneden wilt zal je op elke verdieping stoppen. Goede verkooptechniek: Je eerst snel naar boven lokken om van de prachtige Singapore skyline te genieten maar vervolgens alle 20 verdiepingen één voor één door de winkels naar beneden afleggen.

- Je wanneer je in een restaurant op de 10e verdieping gaat eten, je nog steeds pal voor de deur kunt parkeren?

• 23 November 2012 - 17:03

Chella:

Leuk die verslagjes!! Maar ondanks al die wist je datjes van jullie is Singapore toch wel echt super leuk he?
    Zijn jullie al naar die uitkijktoren geweest? Op die boot die ze bovenop dat hotel gebouwt hebben? Dat je op verdieping 56(volgens mij) over heel Singapore uitkijkt? Dat is echt heel gaaf! Zelfs als je hoogtevrees hebt! haha.. Veel plezier nog! Ik kijk uit naar jullie verhalen! xx

• 24 November 2012 - 11:02

Femke (Mijlpaal):

Haha wat een weetjes! Ik was hiervan nog niet op de hoogte maar het klinkt indrukwekkend! Veel plezier samen, ik vind het leuk om te lezen wat jullie daar zien en beleven. Groetjes Femke

• 24 November 2012 - 13:46

Lieve Daelemans:

Hey Els,

lijkt me leuk om al die verschillen te zien!!
    Sanne van de invalpool komt in december en januari ook naar Australie en Nieuw-Zeeland, hoorde ik deze week op de vergadering. Misschien kom je haar daar nog wel tegen :D

Groetjes

Lieve en de actieve, rebelse baby :D

• 24 November 2012 - 14:02

Mireille En Pim:

Hai Els en Pieter,

Praten jullie nou ook zo; stang tjen tjong?
    Praten ze daar allemaal als een baby; goe goe gaga...
    Groetjes Pim

Hai hai!
    Ik probeer het me allemaal voor te stellen maar dat is nog best moeilijk.
    -Ik zie een hele grote v&d voor me met roltrappen...en straten???
    -Ginne Sint? ach ja...wij kijken hier ook het sinterklaasjournaal met op de radio een kerstzender... is aan te wenne.
    -elektronische gadget, wa zijn da..is dat net als facebook? Hahahah!
    -Smaakte het eten op de 10e etage net zo lekker als bij den Hommel?
    x en tot mails!
    Mireille

• 27 November 2012 - 14:29

Rianne:

Elsie, jij voelt je vast helemaal thuis aangezien jij ook een innige relatie hebt met jouw elektronische gadget (in de vorm van een hand ;)

Bedankt voor deze feitjes, we zijn weer helemaal op de hoogte van het wel in wee in Singapore. Enne veel plezier tijgertjes, we zien het volgende verslag wel weer verschijnen.

xx Rianne en Tijn

• 01 December 2012 - 18:43

Kristel:

Leuk om te lezen hoe het daar is,
    ik hoor het al moet dus naar Singapore om te shoppen.
    Veel plezier daar,

xx Kristel