Jungle en theevelden - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Els Pieter - WaarBenJij.nu Jungle en theevelden - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

Jungle en theevelden

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

05 December 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

Taman Negera
Onze eerste trip naar de jungle van Maleisië. Met een houten bootje voeren we drie uur over de bruine rivier tot diep in de jungle, dachten we. Want eenmaal aangekomen bij een dorpje aan de rivier kwamen we erachter dat het dorp ook via bus bereikbaar was (in ongeveer een uur.) Het boottochtje was lang maar zeker de moeite waard. In de boot hadden we goed gezelschap: Angie uit Schotland en Dimitri uit Frankrijk. Later bleek dat we dezelfde route hadden uitgestippeld en tijdje met elkaar op zouden trekken.

Dezelfde nacht zijn we nog op zoek gegaan naar verschillende dieren. We hebben slangen, reuze duizendpoten, gigantische mieren, wandelende takken en flinke hagedissen gezien. De volgende dag een wandeling gemaakt in de hitte. We hebben nog meer dieren gezien waaronder een grote schorpioen. Bovenop de berg prachtig uitzicht over de jungle. Maar door de hoge luchtvochtigheid was het zweten geblazen!

Cameron highlands
Path one. Dat is het pad wat we moeten nemen volgens de kaart. Samen met Angie en Dim zijn we opzoek gegaan naar het startpunt, wat best moeilijk te vinden was. Eenmaal gevonden begon het klimmen. Naar mate we hoger kwamen werd het steeds steiler en meer glibberig. Tegen het einde van het pas waren onze onderbenen bedekt met modder en moesten we ons aan de wortels van de bomen omhoog trekken. Dat maakte het ook steeds leuker. Na anderhalf uur konden we boven van het prachtige uitzicht genieten. Op de weg naar beneden kwamen we langs de ellenlange theevelden. Ze gaven de bergen een prachtige groene kleur. Op het moment dat het begon te regenen, stopte er een laadtruck om een zeil over zijn lading te spannen. Perfect timing! De man was zo aardig om ons helemaal naar beneden naar het dorp te brengen. Wonder boven wonder stopte het met regenen precies op het moment dat we uitstapten. Again: perfect timing!

Voor de laatste paar dagen in Maleisië hebben we de eilanden Penang en Langkawi op het programma staan. We ruilen de jungle weer in voor de zee en het strand!

• 09 December 2012 - 16:48

Cristel:

Haha grappig hè . Denk je dat die bruine rivier de enige weg is naar Taman Negara ... Na 3 uur harde kont van het bootje ... Kun je ook met de bus gefopt !!! Wel mooi . Have fun guys xxxx

• 09 December 2012 - 17:12

ja dat dachten wij dus ook. "diep in de jungle" amehoela! haha

• 10 December 2012 - 08:50

Mireillle:

HAi hai,
    Wat heerlijk allemaal! Ik hoor Rob denken; "waar zijn ze toch aan begonnen!"Hahahhaaha!
    Mooie foto's. Fijn jullie zo te zien! Wan happy couple!!!!!
    X

• 10 December 2012 - 19:56

Mieke:

Haha, ach ja nou heb je een mooi boottochtje gehad. Altijd mooi met die natuur..
    Maar dus geen 'diep in de jungle'. Die korte broeken zijn weer eens wat anders dan de regen en sneeuw hier... Brrr....

• 12 December 2012 - 21:27

Jolanda:

Klinkt goed en leuke foto's!!! Jullie staan er goed op!
    Groetjes Jolanda