On the road again! - Reisverslag uit Orange, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu On the road again! - Reisverslag uit Orange, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

On the road again!

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Els

19 Mei 2013 | Australië, Orange

Vanuit Sydney zijn we naar de Blue Mountains vertrokken en nog op dezelfde dag dat we arriveren beginnen we meteen met een 4 uur lange wandeling bij de Wentworth Falls. Een mooie wandeling langs de toren hoge rotswanden en watervallen. De dagen hierna hebben we veel gewandeld in het Blue mountains national park. Veel wandelen in dit park betekent dan ook héél veel trappen lopen, elke keer dat we de vallei naar beneden gingen was het ongeveer 1000 trede dalen en ja, je raad het al, die moesten we later dan ook weer om hoog! Na een aantal dagen op de bergen gewandeld te hebben gaan we de berg in, bij de “Jenolan Caves”. We bezoeken hier twee grote en diepe grotten en zien hier veel stalactieten en stalagmieten, een ondergrondse rivier, kristallen en andere “limestone” formaties. We hebben eerder grotten gezien in Europa, maar deze waren duidelijk van andere klasse!

Na de Blue Mountains gaan we verder het binnenland in, op weg naar “Orange”. De regio die bekend staat om zijn fruit- en wijngaarden. In de ochtend maken we een wandeling op Mount Canobolas en in de middag een doen we een wijnproeverij tour. Helaas moest ik (Pieter) rijden, maar had Els het geluk dat ze ook al mijn wijn op kon drinken. Na 3 wijngaarden en ongeveer 20 verschillende wijnen kon Els ’s avonds lekker slapen.

De tweede dag in Orange hebben we ons cadeau van Rianne en Tijn :-) genuttigd, een heerlijk ontbijt tussen de wijngaarden van “Borrodel Wineyards”. En natuurlijk moesten we ook hier even de wijn proeven! Op deze wijngaard was duidelijk te zien dat de herfst begonnen was. Alles was prachtig rood, oranje en geel gekleurd!

Tijdens het vervolg van onze route komen we uit bij “Abercrombie Caves”. Dit blijkt een zeer dierrijke omgeving te zijn, we spotten hier onze eerste wilde Wombat! Naast de Wombats zien we hier op één dag; diverse papegaaien, kangoeroes, wallabies, muizen, fazant (soort van), berggeiten en een hert. We rijden twee uur lang, gemiddeld 25 kmh over een bergpas met benauwde uitzichten naar beneden en dat brengt ons langs “Wombeyan Caves” en een bijzonder tunneltje dat uit de berg gekapt is.

That’s all folks, for now than……

• 23 Mei 2013 - 13:42

Noortje:

Jaloers!!! Wat geweldig allemaal weer om te lezen! Geniet!

Dikke kus

• 23 Mei 2013 - 14:00

Mireille:

Het is dat jullie op de foto's staan anders zou ik denken dat ze uit een tijdschrift kwamen.
    Super mooie foto's. Die van een springende Pieter is echt super. En dat petje is natuurlijk helemaal Job!
    Kei leuk! Dikke kus Mireille!

• 23 Mei 2013 - 14:02

Els En Pieter:

Ja Mireille! ik begin het te leren.
    Heb natuurlijk al kunnen oefenen met die mannetjes van jou ;-)

kus Els

• 23 Mei 2013 - 14:16

Willemiek:

Wow!! Dat ziet er mooi uit! En die wijnproeverij klinkt ook goed. Maar proef je zo'n 20e wijntje nog wel??
    Jullie zijn echt aan het genieten, goed zo!

X ons

• 23 Mei 2013 - 19:16

Chella:

leuk! leuk! leuk!!! mooie foto's!

• 23 Mei 2013 - 19:52

Jolanda:

Echt gave foto's!!
    Jullie herfst? Wij ook! Het handelde hier net zo ongeveer tennisballen....Eind mei.... Het moet niet gekker worden.....
    Geniet ze nog! X

• 23 Mei 2013 - 20:22

Yvonne Aldenzee:

Stuur es wa zonneschijn en een paar graden Celsius deze kant uit ;-)

Geniet nog van jullie reis!

• 23 Mei 2013 - 22:18

Tante Lenie:

schôn , schôn !!

• 24 Mei 2013 - 02:38

Jozefien :

die ene foto van Jenolan caves met die boom in het water lijkt wel de nek en lichaam van een prehistorisch dier.
    hoe hoe heet ie toch alweer ! een dinosaurus.
    Nee ik heb geen wiet gerookt, gewoon je fantasie een beetje gebruiken.
    Mooie foto`s
    Geniet van jullie reis en tot het volgende verslag.
    Ik ga nu lekker slapen Doei

groetjes Jozefien

• 26 Mei 2013 - 21:12

Danielle:

Wauw wat maak je toch prachtige foto's!