Tassie deel 1 - Reisverslag uit Hobart, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu Tassie deel 1 - Reisverslag uit Hobart, Australië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

Tassie deel 1

Door: Pieter en Els

Blijf op de hoogte en volg Els

12 Juni 2013 | Australië, Hobart

Na een nachtje op de ferry (slecht) geslapen te hebben komen we vroeg in de ochtend aan op Tasmanië.

We merken direct dat de temperatuur hier ietsjes lager ligt dan op het vaste land in de vroege ochtend. Gelukkig maar, anders had ik (Pieter), die dure thermo shirts en sokken voor niets gekocht! Na een ochtend dutje te hebben gedaan gaan we op weg, we komen via het dorpje Sheffield uit bij de "Walls of Jeruzalem" waar het "avond rood" de bergen mooi versierd. Na een lekker koude nacht worden we wakker in de wolken, letterlijk, geen (uit)zicht. Gezien het een regenachtige dag is beperken we de activiteiten tot fudge eten, koffie drinken, verschillende bezoekjes aan o.a. een honing boerderij, zijden boerderij, zalm kwekerij en
een Lavendel kwekerij. De volgende ochtend is het weer nog niet veel beter, maar gelukkig genoeg water in de watervallen waar we langs komen! In de middag klaart het toch wat op, zodat we in het middagzonnetje een strandwandeling kunnen maken over een van de mooiste stranden die we tot nu toe gezien hebben de "Bay of Fires".

We houden het tempo erin en bezoeken de volgende dag in de ochtend Douglas-Apsley NP en in de middag Freycinet NP. Deze mooie lentedag word nog eens bekroond met een tiental dolfijnen die voorbij komen zwemmen terwijl wij van ons avondeten (pannenkoeken!) aan het genieten zijn op het strand.

Heel Tasmanie heeft het erover, dus wij er op af! "Salamanca Market" te Hobart. Met de hoogste verwachting struinen wij de markt op, maar het blijkt niet meer te zijn als een markt vergelijkbaar
met bijv. Helmond. En daarbij komt ook nog eens dat er niet veel locale producten te bekennen zijn, wat blijkt onze beoogde "farmers market" was pas een dag later...

Met een beetje teleurgesteld "Elsje" rijden we verder richting Port Arthur. Onderweg komen we tijdens een korte stop in het dorpje Murdunna onverwachts uit bij een "buurt" bbq. Deze was georganiseerd door de lokale Rotary om de mensen te steunen die tijdens de bosbranden begin dit jaar alles verloren hebben (huis, auto, boot etc). Wat nog duidelijk te zien was aan de zwarte bossen in de omgeving en de mensen die nog steeds in caravans en campers wonen.
Tijdens deze bbq ontmoeten we de actieve 72 jaar jonge Marian, die van origine Nederlandse is. Met onze buikjes rond van de bbq en de heerlijke toetjes, parkeren 's avonds onze bus in de tuin (paddock) van Marian.
De volgende dag wordt de dag gevuld met behulp van onze nieuwe "tourgide". In de ochtend wandelen op het strand met de honden, soep voor lunch en na de middag met de familie van Marian varen in "Eaglehawk Bay". Met als highlight van de middag een groepje dolfijnen die we van dichtbij kunnen bewonderen in de baai. Ook de avond wordt gevuld bij de familie van Marian, waar we genieten van een heerlijke warme maaltijd en het kaartspelletje "Crib" spelen. Marian en familie, reuze bedankt voor jullie gastvrijheid!!!

De twee dagen hierna zijn we flink aan de wandel geweest in Tasman NP. De eerste dag op weg naar Cape Raoul en de tweede dag naar Cape Hauy. We wandelen langs toren hoge "cliffs" en fantastische uitzichtpunten. Er wordt aan de conditie gewerkt, om bij Cape Hauy te komen moeten we 2114 treden op/af.... en deze zelfde treden ook weer op/af op de weg terug. Maar alles
de moeite waard, zoals de foto's laten zien!

Zo... op naar de volgende 10 fantastische dagen op Tasmanië!

• 12 Juni 2013 - 11:03

Loes:

Mireille is weer ''laat'' zie ik :P
    Ik heb zoals gewoonlijk weer niet veel te melden haha
    Mireille zal strakjes wel komen met een uitgebreide reactie en job uitspraken ;)

• 12 Juni 2013 - 11:06

Els En Pieter:

Jij bent er in ieder geval elke keer als de kippen bij!!

• 12 Juni 2013 - 11:10

Loes:

Dus 2x snel reageren is meteen ''elke keer''?! yes!! haha
    Ja dat krijg je als je accu behoorlijk leeg is en dus geen stage hebt
    Nu maar wachten tot Mireille weer een keer eerder is dan ik ;)

• 12 Juni 2013 - 12:20

Mireille:

En ja hoor! Daar is ze weer!!!! Ik was even winkelen met onze Jobje! Heb nog steeds geen outfit voor m'n eigen feestje!!! Heb alles uitgeleend!!! Sukkel dat ik ben!
    Wat een verhaal weer! Wanneer gaan jullie de Cape Mireille beklimmen? Die ligt in het nu wat bewolkte Nederland. Is de moeite waard!!!! Mis je heel erg Elsje! Vooral nu met al die voorbereidingen! Maar ik ga over op de mail anders kan er niemand meer bij typen!!! x
    En doeg Loesje! (Ik heb trouwens geen nietding, waar je naar vroeg...Loes dan hè)

• 12 Juni 2013 - 12:35

Ellen:

ha schatten!wat hebben jullie straks toch een mooi verslag,echt leuk om het steeds te lezen!
    joepie,ons feest komt dichterbij,heb er helemaal zin in!toch gek dan he,wij zijn hier za aan het feesten jullie zitten gewoon zo n eind weg.wel leuk dat je zo contact met elkaar kan houden!wat moesten we toch zonder computers he?!
    jullie leren zo ook wel veel nieuwe mensen daarr kennen en daar zijn ze daar over het algemeen wat gastvriendelijker dan nederlanders zijn of niet?!

dikke x el