Malakka en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Els Pieter - WaarBenJij.nu Malakka en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Els Pieter - WaarBenJij.nu

Malakka en Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Els

30 November 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na Singapore hebben we een paar dagen in Malakka doorgebracht. In dit rustige stadje hebben we wat rondgelopen, gegeten, maar vooral tot rust gekomen. Met andere woorden: veel geslapen, gelezen, spelletje gedaan, foto's uitgezocht en wat contacten gemaakt met familie en vrienden.

Daarna met de bus door naar de drukke stad Kuala Lumpur. Omdat we goed uitgerust waren zijn we meteen in hoog tempo de stad gaan verkennen. We hebben een bezoek gebracht aan de Batu caves, waarvoor we een enorme trap moesten beklimmen. Tijdens deze klim kwamen we verschillende aapjes tegen die niet altijd even vriendelijk bleken te zijn. Wel leuk voor fotomateriaal. De grot was héél hoog en indrukwekkend.

Daarna op zoek naar een heerlijk avondmaal. Deze zoektocht werd een lange tijd onderbroken doordat we moesten schuilen voor een enorme stortbui. Het kwam met bakken, maar dan ook echt met bakken uit de hemel.

Dag 2 in Kuala Lumpur zijn we begonnen bij de Twin Towers. Daarna een flinke stadswandeling gemaakt om verschillende gebouwen en parken te bezoeken. We hebben dus flink de toerist uitgehangen. 's Avonds nog genoten van het mooie uitzicht vanuit de skytower. Met daarop volgend een verrassend gezellig diner. Mocht je ooit in Kuala Lumpur zijn dan weten wij een leuke tent!
Op tijd terug naar het hostel om de koffers in te pakken. Morgen vroeg op om te vertrekken naar Jerantut. Daar ruilen we het stadsleven in voor de jungle.

• 02 December 2012 - 10:50

Danielle V Stiphout:

Hey Els en Pieter,
    Wauw! Op naar de jungle, geweldig zeg! Ik ben benieuwd wat jullie daar gaan beleven! Geniet!
    Lieve groetjes, Danielle

• 02 December 2012 - 11:49

Mieke :

Hai wereldreizigers!

Wat een gave verhalen (had er even 1 gemist, maar weer helemaal op de hoogte).
    Echt leuk om te lezen wat jullie daar beleven en die foto's zijn ook prachtig.
    Krijgen we een stukje mee van al het moois dat jullie daar meemaken!
    Klinkt goed hoor. Fijn dat jullie samen genieten, maar ook lekker tot rust komen.
    De jungle is wel heel gaaf lijkt me!! Succes met zwaaien aan de lianen en ontwijk de spinnen!

Liefs Mieke
    PS.. Mis je wel Els! Mis de gezellige gesprekken en jouw vrolijkheid.

• 02 December 2012 - 16:14

Jeanne:

Alle stres van de laatste week in Nederland kwijt door even rust te nemen. Nu met nieuwe energie volle bak vooruit en genieten!

• 02 December 2012 - 18:08

Rianne:

Veel plezier in de jungle! Ik hoop dat het net zo leuk is als die in de time-out ;)

• 02 December 2012 - 18:34

Claudia:

Was dat het diner uit ons gedichtje?? ;-))

• 02 December 2012 - 21:02

Marloes De Louw:

Hoi Els,
    Ook wij zijn hier in Nuenen benieuwd naar jullie verhalen. Zeker ook omdat we de op de plekken zijn geweest die jullie nu al bezocht hebben. En inderdaad...die trap is echt enorm! Wij hebben 'm ook gelopen...en dat tijdens een hindu-festival met vele, vele hindoes.
    Die jungle, dat wordt genieten. Wel even wennen aan de vliegende beestjes daar, maar een ervaring om nooit te vergeten! Geniet, geniet en geniet!
    En oh ja, als je de " golden spider" tegen komt, doe 'm dan de groeten van ons....
    Tip: sokken over je broekspijpen als je geen bloedzuigers in je schoenen wil! :-)
    Het is echt leuk hoor die jungle!

• 03 December 2012 - 05:56

Nienke Kelder:

Dag els,

Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er van!

Groetjes nienke

• 09 December 2012 - 15:07

Anne:

Hoi Pieter en Els,

Leuk om jullie verslagen te lezen. Mooie foto's ook.
    Ik ben benieuwd naar de foto's uit de jungle.

Wat heerlijk dat jullie dit samen ondernemen.
    Lekker genieten, relaxen en nog veel meer. Wat een avontuur.

Groetjes, ook van Thijs en Mila

• 05 Januari 2013 - 21:33

Peter Van De Merwe:

Ha Els en Pieter, leuke verslagen, geniet er van en de groeten ook van Marta!